Integracja z telefonią VOIP
Poniżej przedstawiamy instrukcję, jak można zintegrować swoje konto w aplikacji Smart-Plan z telefonią VOIP i bezpośrednio kontrolować połączenia telefoniczne przychodzące oraz wychodzące bezpośrednio w systemie CRM. Aktualnie w systemie Smart-Plan jest możliwość integracji z takimi telefoniami jak SuperVoip, oczywiście jest też możliwa integracja z innymi telefoniami VOIP pod warunkiem, że dana telefonia VOIP udostępnia odpowiednią dokumentację API.
Aby móc korzystać z integracji VOIP należy mieć wykupioną licencję API w telefonii VOIP z którą chcemy dokonać integracji.
W tym poradniku przedstawię integrację w telefonii VOIP z systemem Smart-Plan (SuperVoip).
Integracja z SuperVoip:
1. Przechodzimy na stronę SuperVoip i logujemy się do Panelu (lub zakładamy nowe konto).
2. Po zalogowaniu przechodzimy do zakładki „Moje usługi” w menu po lewej stronie (jak na zdjęciu poniżej).
3. Przechodzimy do konfiguracji API klikając na „SuperVoip API”
4. W konfiguracji do autoryzacji będzie potrzebny Klucz API, który należy wygenerować klikając na przycisk „Generuj nowy klucz”.
5. Kopiujemy Klucz API, następnie w aplikacji Smart-Plan wchodzimy do zakładki ustawienia globalne -> Pracownicy (dostępne dla użytkowników posiadających uprawnienia administracyjne)
6. Wybieramy użytkownika dla którego chcesz skonfigurować VOIP i uzupełniamy dane:
* login (login do konta w supervoip.pl)
* SIP (numer SIP)
* hasło (hasło do konta w supervoip.pl)
* APIKEY (Klucz API skopiowany wcześniej)
7. Jeżeli wszystkie dane są poprawne, to koniec konfiguracji. Od tej pory wszystkie połączenia przychodzące będą przechodzić przez system Smart-Plan oraz będzie można realizować połączenia bezpośrednio z systemu CRM.